Bureauwerkers stelen het nieuwe werken

Al een paar jaar borrelt het in Bureauwerk. Het nieuwe werken komt er aan! Tijden veranderen dus ook de inzet van de bureauwerkers. En er wordt wat afgekwebbeld, geschreven, getweet, gefeest, gemarkt  en geconfereerd over dat nieuwe werken.

Zo maar een paar puntjes.

Het is duurzaam zegt men want er zijn minder reisbewegingen. Ach, dat valt wel mee. Ik las laatst dat Minister Schultz meldde dat het autoverkeer ondanks het nieuwe werken en de crisis toch is toegenomen. En ook het aantal OV vervoerbewegingen is de afgelopen jaren absoluut niet minder geworden. Auto’s rijden af en aan en treintjes bieden gelukkig op woensdag en vrijdag een zekere zitplaats.
Het energie gebruik is ook niet minder geworden. Bureauwerkers werken massaal “nieuw” op woensdag (pappie- en mammadag) en vrijdag. Gevolg, het hele Bureauwerkgebouw is op die dagen leeg en de kachel staat te branden alsof er niets aan de hand is. Heeft Bureauwerk net het kantoor op B label niveau gebracht, zit iedereen thuis te werken in zijn B tot en met F label huisje. Op de overige 3 drukke dagen klagen de Bureauwerkers natuurlijk dat ze te krap zijn gehuisvest.

Een ander punt is de inzet van eigen tooltjes of mooie tooltjes. Op het Bureauwerksuffertje is een eindeloze jammerklacht te lezen over Ipadpodenphones die niet communiceren met de ICT van het Bureauwerk. Alle automatisering van Bureauwerk deugt ineens niet meer en je kan alleen nog maar werken met de dure speeltjes van Steve Jobs, die ex-slimme marketeer.
Het heeft in Bureauwerk zelfs geleid tot een heuse ruilmarkt van apps. Je kan het niet bedenken maar er worden geen postzegels en flippo’s meer geruild. De medewerkers ruilen hun apps in werktijd.

De Bureauwerkpiefen kijken toe en proberen wat regels te stellen. Het is echter de laat. De Bureauwerker heeft het nieuwe werken ´gestolen´ en toegepast op zijn eigen ikje voordat men begreep waar het om ging.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Bureauwerk en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Bureauwerkers stelen het nieuwe werken

  1. Amanda zegt:

    Gerard, bij het nieuwe werken draait het toch juist om werken zoals dat jou het beste past. Is het dan niet de bedoeling dat het gestolen wordt en ingezet voor je eigen ik? Of moet iemand anders bepalen hoe jij of ik nieuw moet werken?
    Gr. Amanda

    • Gerard zegt:

      Eens maar mijn verhaal is nu dat het tweezijdig zou moeten zijn en nu alleen de werknemer het naar zich toegetrokken heeft.

      • Kitty zegt:

        Dat ben ik niet met je eens Gerard. Mijn nieuwe werken begon toen ik een zware hersenschudding kreeg en daarom enige tijd niet naar kantoor kon. Wel enkele uurtjes per dag werken. Nadat ik weer volledig hersteld was, bleek de conclusie dat reizen naar het werk meestal geen enkele meerwaarde heeft. Nu werk ik wanneer het me uitkomt. Dat is dus en win-win situatie.

      • Gerard zegt:

        In zo’n situatie kan ik me dat voorstellen Kitty. De essentie van mijn blog is dat werkgevers hebben zitten slapen en zijn vergeten revenuen te incasseren. Bureauwerken pikken de graantjes en managers zitten te slapen of blijven vast zitten in oude stramienen.
        Het is simpelweg geen evenwichtige ontwikkeling.
        Maar wel veel geklets eromheen. Zie de week van het nieuwe werken weer direct.

Geef een reactie

