Zeurpieten zijn het en schoften, een reactie

Natuurlijk vrij naar J.J. Voskuil, mijn held. “Gerard zit je nog altijd op facebook? Dat je daar de tijd voor hebt!”. Ik heb niet alleen mijn ambtenaarschap te verdedigen op verjaardagen. Tegenwoordig is ook mijn aanwezigheid op sociale media aan de orde. Ik heb zelfs een familielid die dit bijna eerst roept en me vervolgens pas groet.

Wat levert het me op en de eeuwige dooddoener tijd. Alsof alles wat je doet iets moet opleveren. Ik moet er in ieder geval niet aan denken. Alsof iedereen zijn tijd helemaal heeft vol gepland. Alsof met een glas in de hand staan te brallen aan de bar van de golfcourse over je laatste pars en de dikke 8, of hoe dat ook mag heten, wel een nuttige tijdbesteding is. Goed, ik ben een beetje verslaafd. Twitter, WordPress, Facebook, Waarbenjijnu, Klout, Yammer(s) en Ning is best veel.
Het kost me tijd. En ik heb zelfs dan nog tijd over om helemaal niets te doen. Zal ik wel niet hard werken zegt de 9to5 man vervolgens. Ja, ik werk ook nog eens best hard terwijl veel leeftijdgenoten al met vroegpensioen thuis zitten. Twitteren doe ik vaak op dooie momentjes, dus dat kost geen tijd. En schrijven vind ik heerlijk. Ik volg interessante mensen, kan mijn mening uiten en heb hartstikke leuke contacten met leuke mensen. Natuurlijk is een fysiek contact leuker dan digitaal. Maar maak je geen zorgen, ze zijn er allebei. Als ik zie hoe ik met B en K heb gecommuniceerd de afgelopen maanden in Zuid Amerika dan was dat dankzij de sociale media.

Dit is geen verantwoording maar sommigen moeten wel eens hun repertoire veranderen.
Na de algemeenheden over de ambtenaar is ook de sociale media een dooddoener.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Zeurpieten zijn het en schoften, een reactie

  1. Agnes zegt:

    Ik geef je gelijk Gerard. Doe wat goed voelt!

Geef een reactie

