De eerste keer is nog steeds goed

M.L.Middelhoek, Zicht op Den Briel

Ik heb hem nog steeds hangen. Onze eerste aankoop, een aquarel van M.L. Middelhoek. Hij hing destijds bij mijn wethouder Oskam (een echter Zoetermeerder) op de kamer. Iedere keer als we er zaten, ik was toen beleidsmedewerker samenlevingsopbouw bij de gemeente Zoetermeer, kon ik mijn ogen er niet vanaf houden. Omdat bij ons ook nog de afdeling cultuur zat met de artotheek kon ik achterhalen dat de wethouder de aquarel al veel te lang had hangen, Ik vroeg hem te huur en als snel hing hij in ons huis. Het is een klassiek havengezicht van Brielle. Met een prachtige lucht.

Prachtige lucht

Ik betaalde er het ‘astronomische’ bedrag van fl 300,00 voor. Later zat ik weer op zijn kamer en merkte vilein op dat het schilderij weg was. “Ja”, zij Oskam “ik vond het erg jammer.” “Ik had hem eigenlijk willen kopen. Maar hij is opgevraagd.” Toen waren wethouders nog normale mensen. Hoewel mijn smaak totaal is verschoven ben ik hem nog steeds niet zat. Vorig jaar hebben we hem opnieuw laten inlijsten en hij is weer helemaal spic en span. Al ruim 30 jaar. Dat is € 4,5 per jaar.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De eerste keer is nog steeds goed

  1. Pingback: Een “klomp steen” met herinnering | gerard hoogers

Geef een reactie

