Eenzaam met ambitie op de 36.941e plek

De toto is niet meer wat het is. Automatisering heeft ons veel gebracht maar in dit geval heeft het helemaal niets opgeleverd. Sterker nog, veel gezelligheid is verdwenen. Ik kan me nog herinneren dat een toto in de organisatie bestond uit een groot vel papier op de muur van het kantoor. Vol met lijnen en in tal van verschillende handschriften gedane voorspellingen. Elke dag werd de dag geopend bij de totoverzamelplaats met langdurige discussies, onder het genot van een kop koffie. De deelnemer met het minste verstand van voetbal, die er natuurlijk was om de pot te spekken, stond altijd vrij verrassend bovenaan. De hele dag stonden er, wisselend, groepjes gezellig te palaveren over de stand en datgene wat nog allemaal komen zou. En niemand, behalve de organisator, wist natuurlijke precies hoe het nu zat met de puntentelling.

De hedendaagse toto is natuurlijk digitaal. Op uitnodiging van zoon B. doe ik mee aan de toto van Scorito, een naam waar je vooral denkt aan een zakbalsem, met liefst 61.844 deelnemers. Gisteren ben ik gezakt van de 21.521e  plek naar de 36.941e plek. Hoeveel B staat weet ik niet. B. zit in Chili en er gaan dagen voorbij dat we het er niet over hebben.
Van groepsplezier naar individueel plezier dus. Ik kan het nog eens melden aan C. en die glimlacht dan wijs de boodschap terug ‘schat je wint toch nooit dit soort dingen’.

De opper Bureauwerkpief op het werk zal het niet erg vinden. Het ging toch maar ten koste van de productie. Nu zit iedereen weer keurig achter zijn bureauwerkflexbureautje te SMARTen. Ook zijn er geen gezellige oploopjes meer op de gang. En de kans op een eindprijs van fl 30,32 die je vervolgens weer kwijt was aan een rondje op de bedrijfsborrel is natuurlijk ook verdwenen. Want op Bureauwerk is ook de bedrijfsborrel verdwenen.
Ik weet trouwens niet eens wat ik kan winnen bij Scorito. Maar ik ga door. Ik wil toch zeker bij de eerste 10.000 eindigen.

 

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Bureauwerk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Eenzaam met ambitie op de 36.941e plek

  1. Gerard zegt:

    Uiteindelijk werd ik 24.635e

Geef een reactie

