Gered dank zij haar scherpe nagels…

Signeersessie in Chicago

Op 2 juni was hij in Nederland: Eddy “the Chief” Clearwater. Wat stram op zijn 77e, maar nog altijd scherp als een mes op het toneel. Een bijzonder weerzien. Ik zag hem ook 4 jaar terug op het Chicago Bluesfest. De lange nagels van een uiterst lieve dame redde me daar uit de nood.

Toen Joseph, Gerry en ik terug liepen van het grote veld waar de avondconcerten waren geweest zat hij daar. Eddy “The Chief” had die avond opgetreden en verdomd, daar zat hij CD’s te signeren. Ik raakte volkomen in paniek en rende de platentent op het festivalterrein in om een CD van hem te kopen. Ze waren echter net aan het sluiten. Maar mijn wanhopig “I come from holland” en paniekerig “i want a CD from Eddy” was overtuigend. Met de CD in mijn handen rende ik weer naar de signeertafel waar het rijtje intussen angstig klein was geworden.
En verdomme, ik kreeg dat klote cellofaan er niet van af. Met mijn tanden of mijn nagels, het lukte niet. Het zweet liep mijn nek in. Bijna stond ik op het punt het doosje open te breken totdat een lieve dame het doosje uit mijn hand griste en haar vlijmscherpe nagels in het doosje stak. En roets, gelukkig open!

Gerry maakte de foto maar vergat de flitser aan te zetten. We hadden natuurlijk best een flinke hoeveelheid bier op als je de hele dag in het zonnetje naar de blues zit te kijken. Dat gaat ten koste van de fotografievaardigheden. En mijn instructie zal ook niet echt duidelijk zijn geweest. Later bleek dus de foto zwaar onderbelicht. Totdat ik het gisteren, 4 jaar later, over mocht doen. Nota bene op het stadhuisplein in Zoetermeer. Had ik daarvoor naar de andere kant van de wereld gereisd? Stiekem sloop ik achter de Chief om het signeervak in. C vroeg de aandacht en: pats hebben! Een prachtige foto voor mijn ‘look at me wall’.

Eddy in Zoetermeer

Nog even bedank voor het concert 4 jaar terug en gisteren en gelukzalig kon ik voor het eerst blij zijn met de ZwarteBarrie van Bureauwerk.

Ik heb nu ook de foto.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Gered dank zij haar scherpe nagels…

  1. cecilia zegt:

    Hij is mooi!

  2. Carla de Vries zegt:

    Leuk verhaal Gerard. Nooit van de man gehoord, terwijl ik toch van blues houd…Als gevolg van andere afspraken moest ik Z’meer dit keer voorbij laten gaan, maar ik heb dus iets gemist begrijp ik.

Geef een reactie

