Je krijgt er nooit genoeg van

Een van mijn begeertes is kunst. Materieel heb ik alles wat mijn hartje begeert maar kunst wil ik altijd wel kopen. Ruim een jaar ben ik de tevreden eigenaar van een Litho van Armando. Nederlands schilder, beeldhouwer, schrijver, cabaretier, muzikant en poëet. Armando maakt kunst die mij begerig maakt. Ik weet precies wat ik ga doen als ik ooit die prijs in de loterij ga winnen. Maar kunst hoeft gelukkig niet echt duur te zijn als je maar lang genoeg speurt. Weliswaar nog geen olieverf maar deze prachtige litho maakt ook mij een blij mens. Tevreden kan ik daarom op mijn LC4 liggen kijken naar zijn ‘Der Kopf’ (232/250 uit 1989). Intuïtief, rechtstreeks op de steen geschilderd. Je ziet de spetters er nog om heen en de plasjes opgedroogde verf. Is het nu blij of wreed? Heeft hij twee kanten of een? Bij de Slegte ontdekte een boek vol met foto’s van dezelfde periode en serie. Met natuurlijk ook mijn litho er in. Zo simpel kunnen dingen in het leven dus zijn.

Hij schrijft ook prachtige gedichten. Uit zijn bundel ‘2009’ een prachtig gedicht over ouder worden. 

Vermoeid 

Weinig.
Want de leefregel raakt vermoeid,
de beenderen zijn verdreven,
want de aderen worden verraden.

Misschien heeft het lichaam een omheining nodig,
een straal van de zon, een
streling.

Misschien is kracht een gulle lening,
een lichtvoetig voorwendsel,
dat verdwijnt.

Mijn advies; laat de repro’s van Ikea die in miljoenen huizen hangen over ter wereld eens liggen en ga op zoek naar een origineel kunstwerk. Ze zijn er genoeg! Zeker na die voor de kunst verschrikkelijke Wilders/Rutte periode. Elke dag weer genieten.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Je krijgt er nooit genoeg van

Geef een reactie

