Verdomme wat een gemis

Levon Helm (71) de drummer, met zijn magistrale stem, van de legendarisch ‘The Band’ is dood. Keelkanker. Je ziet het niet vaak drummen en zingen. Helm had er geen moeite  mee. Hij speelde ook andere instrumenten. Ik leerde de band kennen van de film ‘The Last Walz’. De mooiste muziekfilm ooit gemaakt van Martin Scorsese. Ik heb hem 10 tallen keren gezien. Toen ik tiener was draaide hij altijd in de nachtbioscoop. Je zat dan tussen de weetrokers met een paar verdwaalde andere liefhebbers te genieten. Nu heb ik de plaat, de CD en de DVD. Later kocht ik ook andere CD’s van de Band. Die nog altijd meer een live Band is dan een studio  band. Van de 5 Bandleden zijn er nog twee over. The Last Walz is aan zijn laatste fase als DVD begonnen. Soms ligt hij voor een paar Euro in de in de ramsj bakken. Kom je hem tegen. Gewoon kopen, hij verveelt nooit. En let vooral op de drummer.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

